Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ-ΕΑΑΚ


Φίλε συμφοιτητή-συμφοιτήτρια, δυστυχώς όντας μαθητής τα προηγούμενα χρόνια η καθημερινότητά σου περιοριζόταν στο ‘’επιτυχημένο’’ τρίπτυχο: σχολείο-φροντιστήριο-διάβασμα.


Τώρα πια όμως, ως φοιτητής έχεις το χρόνο και την ευκαιρία, -πέρα από την παρακολούθηση των μαθημάτων και το διάβασμα που θα σου χαρίσει το πολυπόθητο(!) πτυχίο- να έρθεις σε επαφή με ερεθίσματα που θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την καλλιέργεια του πνεύματός σου. Με λίγα λόγια να έρθεις πιο κοντά στην περίφημη παιδεία
Δεν έχουμε σκοπό βεβαίως να προβούμε σε ανάλυση της έννοιας της παιδείας και του τι προσφέρει!


Ως ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ-ΕΑΑΚ όμως πιστεύουμε και παλεύουμε για ένα Πανεπιστήμιο ζωντανό, ανοιχτό στους φοιτητές και την κοινωνία που θα ξεπερνά τη σχολική νοοτροπία, θα αποτελεί εστία προβληματισμού για την κοινωνία μας και των
προβλημάτων της αλλά κυρίως πηγή ενός αέρα αλλαγής και ανατροπής, αγώνων και συλλογικών διεκδικήσεων!


Έτσι, στα πλαίσια της πολιτικής παρέμβασής μας στη σχολή δε θα μπορούσε να λείπει η ΤΕΧΝΗ, η οποία όχι μόνο τέρπει αλλά συγκινεί, προβληματίζει, κινητοποιεί με πολύ άμεσο τρόπο.

Αυτός είναι και ο στόχος των κινηματογραφικών μας προβολών στο χώρο την Νέας Νομικής επιδιώκοντας η σχολή να μην είναι ταυτόσημη μόνο με μαθήματα, κούραση και άγχος αλλά ένας διαδραστικός, πολύπλευρος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ.

ΕΚΛΟΓΕΣ 2015- ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΜΕΤΑ


Στις 25 του Γενάρη ο λαός γύρισε την πλάτη στις πολιτικές των ΔΝΤ,ΕΕ,ΕΚΤ που εφάρμοσαν οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, οι οποίες εξαθλίωσαν τον λαό, οδήγησαν σε αυτοκτονίες, λιποθυμίες σε σχολεία λόγω ασιτίας, διέλυσαν την τριτοβάθμια εκπαίδευση και έφεραν τα 2/3 του λαού κάτω από το όριο της φτώχειας. Μπροστά στην κατάσταση αυτή οι περισσότεροι στραφήκαν προς μία ψήφο σε <<αντιμνημονιακή>> τροχιά, ιδίως στον ΣΥΡΙΖΑ, ένα κόμμα με αριστερές καταβολές, ελπίζοντας προς μία ελάφρυνση της υπάρχουσας κατάστασης. Από την άλλη, άκρως θλιβερή, βεβαίως, η παρουσία της Χρυσής Αυγής ως τρίτο κόμμα, παρότι με πεσμένα τα ποσοστά. Δεν υπάρχει σήμερα η δικαιολογία περί άγνοιας. Πλέον όσοι στηρίζουν τους ναζιστές θα αντιμετωπίζονται ως τέτοιοι και θα μας βρίσκουν κάθε στιγμή απέναντι τους.

Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης με το οποίο κέρδισε ο ΣΥΡΙΖΑ τις εκλογές και αποτελεί προγραμματική του βάση δεν αποτυπώνει επουδενί τις πραγματικές ανάγκες της νεολαίας και των εργαζόμενων, απλά αποτελεί μία μικρή ελάφρυνση της υπάρχουσας ακραίας φτώχειας. Ακόμα όμως και αυτό το light πρόγραμμα βλέπουμε σήμερα ότι είναι ανεφάρμοστο μέσα στα ασφυκτικά πλαίσια που επιβάλλει η Ε.Ε. και το Δ.Ν.Τ. των οποίων ακρογωνιαίος λίθος είναι οι πολιτικές λιτότητας και αφαίμαξης του λαού προκειμένου να βγεί το κεφάλαιο αλώβητο από την κρίση. Το γεγονός αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από την στάση που κρατάνε σήμερα στην διαπραγμάτευση τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. τα οποία εμμένουν στην λογική της φτωχοποίησης των λαών. Παρατηρούμε ότι δεν κάνουν βήμα πίσω όχι σε ένα πλαίσιο διαγραφής του επονείδιστου χρέους αλλά δεν δέχονται ούτε καν την ελάφρυνση κομματιών της κοινωνίας που έχουν πληγεί ανεπανόρθωτα από την καπιταλιστική κρίση. Ερωτηματικά γεννιούνται αμέσως πως ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε τα στραβά μάτια τόσο καιρό και συνεχίζει να μιλάει για μία Ε.Ε. των λαών αγνοώντας τις συνθήκες που περιγράφουν ένα πλαίσιο που ευνοεί μόνο το μεγάλο κεφάλαιο. Πέρα από την κατάσταση στα οικονομικά θέματα η κυβέρνηση συνεχίζει να εθελοτυφλεί και σε κοινωνικά ζητήματα που ήταν πάντα στην πρώτη γραμμή της αριστεράς, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τα κολαστήρια κέντρα κράτησης των μεταναστών που οδήγησαν μόλις την προηγούμενη βδομάδα στην 3η συνεχόμενη αυτοκτονία στην Αμυγδαλέζα. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και η επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ προτείνοντας για ΠτΔ ,αν έχουν τον θεό τους, τον Προκόπη Παυλόπουλο υπουργό εσωτερικών τον Δεκέμβρη του ‘08 και στέλεχος επί σειρά ετών της Ν.Δ.

Δυστυχώς η κυβέρνηση με το καλημέρα κιόλας επέλεξε τον δρόμο της υποταγής. Στο μέιλ Βαρουφάκη αναγνωρίζεται πλήρως το ληστρικό χρέος που έχει στις πλάτες του ο ελληνικός λαός και τονίζεται ότι δεν θα γίνει καμία μονομερή ενέργεια από την μεριά της κυβέρνησης. Χαώδης η διάσταση από τις εξαγγελίες περί διαγραφής του μεγαλύτερου μέρους αυτού και άμεση αποκατάσταση των αδικιών. Άλλωστε, όπως τόνιζε το επιτελείο του ΣΥΡΙΖΑ όσο βρίσκονταν στην αντιπολίτευση, μνημόνιο και δανειακή σύμβαση αποτελούν το ένα και το αυτό, διάκριση μεταξύ τους δεν υπάρχει. Όποιες φωνές προσπαθούν τώρα να μας πείσουν ότι είναι δύο διαφορετικά πράγματα, θα έπρεπε να γνωρίζουν την λατινική παροιμία scripta manent, verba volant και να μην γελοιοποιούνται.

Προφανώς και όλες αυτές οι πολιτικές εξελίξεις δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστη την κατάσταση στο Πανεπιστήμιο μιας και δεν αποτελεί μια ξεκομμένη οντότητα αλλά βρίσκεται σε άμεση αλληλεπίδραση με την κοινωνία. Μέχρι πρότινος, το φοιτητικό κίνημα αναμετρήθηκε με αντεκπαιδευτικούς νόμους που διέλυαν το δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο με μεταρρυθμίσεις τύπου ανώτατο όριο φοίτησης(ν+2), διαγραφές συμφοιτητών μας ,εντατικοποίηση των σπουδών, τέλος στην όποια φοιτητική μέριμνα(φοίτηση, στέγαση, μεταφορά),μεταρρυθμίσεις που συνοψίστηκαν στον νόμο Διαμαντοπούλου και ήρθαν να εφαρμοστούν με την εισαγωγή του οργανισμού. Οι εξαγγελίες του νέου υπουργού παιδείας για καμία διαγραφή φοιτητή, για κατάργηση των συμβουλίων ιδρύματος, αν και βαδίζουν προς μία θετική κατεύθυνση, δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση ελεημοσύνη μιας καλής αριστερής κυβέρνησης, όπως θέλουν κάποιοι να τα παρουσιάσουν, αλλά κεκτημένα του φοιτητικού κινήματος το οποίο μέσα από αγώνες με συνελεύσεις-καταλήψεις-διαδηλώσεις υπεραμύνθηκε τον δημόσιο δωρεάν χαρακτήρα του πανεπιστήμιο από την αβυσσαλέα επίθεση που του εξαπολύθηκε. Ανεξάρτητα από την όποια κυβέρνηση ο ρόλος του φοιτητικού κινήματος δεν αλλάζει ούτε επαναπροσδιορίζεται, αλλά παραμένει σταθερός και αμετάκλητος. Περνάει μέσα από την πάλη για παιδεία στα μέτρα των αναγκών μας και κινητοποίηση γύρω από ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα.

Ως ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ θεωρούμε ότι δεν υπάρχει στιγμή ούτε για εφησυχασμό ούτε για αδράνεια. Είναι ανάγκη να σπάσουμε την λογική της ανάθεσης που έχει καλλιεργηθεί τον προηγούμενο καιρό και να απαιτήσουμε συνθήκες σπουδών όχι μόνο αξιοπρεπείς αλλά και όπως τις οραματιζόμαστε. Δεν αναμένουμε ούτε δευτερόλεπτο για παραχωρήσεις τύπου <<θα>> που έχει υποσχεθεί η νέα κυβέρνηση. Πιστεύουμε ότι το φοιτητικό κίνημα πρέπει να επιβάλλει τα θέλω του όπως έχει κάνει στο παρελθόν μέσα από αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες. Ήρθε η ώρα να ρίξουμε τον νόμο-έκτρωμα Διαμαντοπούλου που έχει διαλύσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση αφήνοντας τα ιδρύματα δίχως χρηματοδότηση, έρμαιο στα χέρια των επιχειρήσεων, όπως άλλωστε προβλέπουν και οι συνθήκες της Ε.Ε. που σχετίζονται με την παιδεία. Ένα πρώτο βήμα είναι η απομόνωση των γαλάζιων τσάτσων που λυμαίνονται τόσα χρόνια το πανεπιστήμιο, καλλιεργούν την απολιτικοποίηση του συλλόγου και μας βλέπουν ως κινούμενες ψήφους οι οποίες θα ενδώσουν με ένα-δύο κερασμένα ποτά και πού και πού τα γλυκά μάτια. Αυτοί που παρουσιάζονται ως πρώτη δύναμη δεν έχουν καταφέρει τίποτα απολύτως για το κάλο των φοιτητών , πάρα τις σχέσεις διαπλοκής που έχουν με ορισμένους καθηγητές και πρυτανικές αρχές, παρά μόνο να υποστηρίζουν τα αντεκεπαιδευτικά μέτρα που έφερναν για το πανεπιστήμιο οι ανέκαθεν κυβερνήσεις τους οι οποίες μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο. Μέτρα που προβλέπουν μπάτσους μέσα στους χώρους του Πανεπιστημίου, ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, δίδακτρα σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά, όλα θυσιασμένα στο βωμό του κέρδους.

Επειδή όμως όσοι συμμετέχουμε στο σχήμα της Παρανομίας δεν αποτελούμε ούτε εντεταλμένοι κόμματος ούτε έχουμε φυσικά το αλάθητο του Πάπα καλούμε όποιον φοιτητή και φοιτήτρια προβληματίζεται σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και στην κοινωνία να έλθει στο σχήμα που θα πραγματοποιηθεί Τετάρτη 4 Μαρτίου στον χώρο της Νέας Νομικής. Έτσι θα μπορέσουμε να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε πώς θα κινητοποιήσουμε τον σύλλογο το επόμενο διάστημα θέτοντας ως στόχο μια νέα γενική συνέλευση την ώρα και που το υπουργείο θα ανοίγει τον αποκαλούμενο δημόσιο διάλογο για την παιδεία με σκοπό να απαιτήσουμε την εφαρμογή μιας πολιτικής που θα προασπίζει το δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο. Μακριά από την είσοδο επιχειρήσεων και μπάτσων στις σχολές, μακριά από τιμωρητικές λογικές όπως οι διαγραφές συμφοιτητών μας και το ανώτατο όριο σπουδών, όπου επιδεινώνονται και από κομπλεξικούς καθηγητές που κόβουν σε κάθε εξέταση ποσοστά ανήκουστα(80% + των φοιτητών). Είναι σαφές βέβαια ότι αυτά επιτυγχάνονται μόνο μέσα από τον συλλογικό δρόμο, μέσα από τον δρόμο των γενικών συνελεύσεων, τον δρόμο της πάλης και της επιβολής των αναγκών μας.

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

ΗΡΘΕΣ ΠΑΛΙ ΤΡΕΛΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ

Τώρα που και η εξεταστική έχει κάνει τον κύκλο της και μπορούμε να την αποτιμήσουμε με κριτική ματιά, και αφού αφήσουμε βιβλία, σημειώσεις και επιτομές που ακριβοπληρώσαμε στην άκρη, θεωρούμε ότι ήταν όλα ρόδινα σ’ αυτή; 

Ας ξεκινήσουμε από την παραδοχή ότι με την εξεταστική καλούμαστε να αποδείξουμε αν κατέχουμε σε ικανοποιητικό βαθμό τις απαιτούμενες γνώσεις του εξαμήνου. Υπηρετούν πάντοτε όμως οι όροι με τους οποίους εξεταζόμαστε ακριβώς αυτόν το σκοπό; Στα αμφιθέατρα ακούστηκαν αρκετές γκρίνιες το περασμένο εξάμηνο. Αβίαστα θα πει κανείς ότι οι φοιτητές περιμένουν πάλι μ’ ένα πασάλειμμα να περάσουν το εξάμηνο επιρρίπτοντας ευθύνες στο καθηγητικό κατεστημένο για την όποια αποτυχία τους. 

Για μας δημιουργεί έντονους προβληματισμούς το γεγονός ότι σε μαθήματα όπως η Σύνθεση Ποινικού στην τωρινή εξεταστική κόπηκε πάνω κάτω το 80% των εξεταζομένων και το μόνο που εισπράξαμε από πλευράς καθηγητών ήταν καθ’ έδρας ειρωνικά σχολιάκια σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το πόσο παπαγάλοι και απαίδευτοι είναι οι φοιτητές που εν μέσω οικονομικής κρίσης δε σοβαρεύονται εν αντιθέσει με συναδέλφους τους στην Ευρώπη. 

Πάνω σ’ αυτό ας αναφερθούμε και σε μαθήματα όπως το Εμπράγματο γ’ εξαμήνου, όπου οι φοιτητές για να απαντήσουν στα ζητήματα έπρεπε να έχουν γνώση αντικειμένου 3ου έτους, δηλαδή του Ενοχικού. Αυτό έχει να κάνει με μια λανθασμένη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών μας .

Το νέο πρόγραμμα σπουδών που άλλαξε το 2009, έκρινε ότι στόχος δεν είναι και τόσο να βγαίνουμε ολοκληρωμένοι επιστήμονες αλλά καταρτισμένοι δικηγόροι και έτσι κατήργησε μαθήματα όπως η φιλοσοφία δικαίου που ως τότε ήταν υποχρεωτικό. Στη προσπάθεια εντατικοποίησης του προγράμματος (γιατί αν οι φοιτητές δεν είναι ρομποτάκια τότε δεν θα προκόψουν) αποφάσισαν να βάλουν τα αστικά σε μια μπερδεμένη σειρά δυσκολεύοντας την αφομοίωση (μέχρι και η εξωτερική αξιολόγηση της σχολής μας αναγκάστηκε να επισημάνει το ζήτημα των αστικών– οι οποίες αξιολογήσεις στοχεύουν σε σύντομα εντατικοποιημένα προγράμματα σπουδών για δημιουργία φθηνών εργαζομένων).

Μέσα σ’ αυτό το όμορφο λοιπόν κλίμα της εξεταστικής, έρχεται να προστεθεί και η αλαζονική συμπεριφορά των συναδέλφων μας-επιτηρητών, που μας κάνουν ενίοτε να νιώθουμε ότι γυρίσαμε πίσω στα θρανία (κυρία, μπορώ να πάω τουαλέτα;) είτε επειδή μας αλλάζουν συνεχώς και αναίτια θέσεις στα έδρανα 

Ανάλογα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας παρατηρούνταν μέχρι πρότινος στην εξέταση του Κληρονομικού.Η συλλογική διεκδίκηση του φοιτητικού συλλόγου με μαζικούς όρους είχε αποτελέσματα όπως φάνηκε στην τελευταία εξέταση του μαθήματος, όπου δόθηκε η δυνατότητα επιλογής θεμάτων σε ζητήματα κλιμακούμενης δυσκολίας τα οποία αποτελούσαν διεκδικήσεις των φοιτητών. 

Η αλλαγή του τρόπου εξέτασης του Κληρονομικού αποδεικνύει έμπρακτα ότι μόνο ο συλλογικός δρόμος μπορεί να δώσει απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα που ανοίγονται μπροστά μας. 

Καλούμε τους συμφοιτητές μας σε μαζική παρουσία στη Γενική Συνέλευση Τμήματος την Τετάρτη στις 10.00 πμ για να διεκδικήσουμε τα εξής αιτήματα:

  • Αξιοπρεπείς όρους εξέτασης
  • Τουλάχιστον 5 εβδομάδων εξεταστική και διαμόρφωση του προγράμματος της από τους φοιτητές
  • Κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα σε όλα τα μαθήματα και επιλογή θεμάτων
  • Ενιαία εξέταση στη Σύνθεση Ποινικού (του ουσιαστικού και δικονομικού τμήματος). Για όσους φοιτητές που βρίσκονται σε μικρότερο έτος και δεν το γνωρίζουν, με την τωρινή εξέταση το μάθημα χωρίζεται σε ουσιαστικό και δικονομικό κομμάτι. Σε περίπτωση που στο ένα κομμάτι βαθμολογηθείς με 7 πχ και στο άλλο με 1 , κόβεσαι και στα δύο αντί να μετρηθεί ο μέσος όρος.
  • Όριο κοψιμάτων σε 50% και σε περίπτωση υπέρβασής του αίτημα επανεξέτασης του μαθήματος.

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΦΛΕΒΑΡΗΣ 2015 --- ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ

Παρασκευή και 13 σήμερα και δεν αργήσαμε να πάρουμε την κρυάδα της ημέρας. Ο λόγος για τα αποτελέσματα της σύνθεσης ποινικού. Αυτή τη φορά το "χρυσό τσεκούρι" απέσπασε ο τομέας του ποινικού, αφού στην σύνθεση κατάφεραν να περάσουν από τα 320 άτομα μόλις οι 26!!!!

Τα μαζικά κοψίματα στη σχολή μας δεν είναι ένα καινούργιο γεγονός. Μόλις στην προηγούμενη εξεταστική ήταν που τρέχαμε πάλι για τα αποτελέσματα του κληρονομικού ενώ και σε μαθήματα όπως οι γενικές αρχές παρατηρούνται ανάλογα φαινόμενα. Αιτία προφανώς και δεν μπορεί να είναι οι φοιτητές που δεν διαβάσανε. Εδώ μιλάμε ξεκάθαρα για φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας. Μερικοί καθηγητές προκειμένου να ανεβάσουν το κύρος τους στην ακαδημαϊκή κοινότητα δεν διστάζουν να κόψουν την πλειοψηφία των φοιτητών για το τίποτα. Στην περίπτωση της σύνθεσης, πολλοί ήταν και οι φοιτητές οι οποίοι βρισκόμενοι επί πτυχίω και ενώ χρωστούσαν το τελευταίο τους μάθημα, ξανακόπηκαν μένοντας ένα ακόμη εξάμηνο μακρυά από το πτυχίο τους.

Ο στόχος τους είναι ξεκάθαρος. Θέλουν να διαμορφώσουν μια τελείως διαφορετική καθημερινότητα για τους φοιτητές. Μια καθημερινότητα που θα περιλαμβάνει την εμπέδωση από κάθε φοιτητή της εντατικοποίησης των σπουδών και της πειθάρχησης. Φοιτητές που θα πελαγώνουν μέσα σε τεράστια βιβλία με αχανή ύλη αποστηθίζοντας ολόκληρα κομμάτια και αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα να κοπούν και πάλι γιατί έτσι θέλει ο καθηγητής.

Η απάντηση μας πρέπει να είναι μία: μέσα από τους συλλογικούς αγώνες να απαιτούμε ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και δίκαιη διόρθωση των γραπτών μας. Όπως στην προηγούμενη εξεταστική κάναμε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στην κοσμητεία και στον τομέα του αστικού για το κληρονομικό και πετύχαμε να αλλάξει ο τρόπος εξέτασης, έτσι πρέπει να κάνουμε και τώρα και για τη σύνθεση ποινικού και για κάθε άλλο μάθημα που παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας.

Σαν πρώτο βήμα, πάμε όλοι μαζί την Δευτέρα 16/02 το πρωί στον τομέα του Ποινικού με αίτημα την επαναξιολόγηση των γραπτών μας.

Και στις 24/02 που υπάρχει πρόσκληση για τη Γενική Συνέλευση Τμήματος, να δώσουμε όλοι το παρόν και να βάλουμε συνολικά τα ζητήματα της εξεταστικής αλλά και όποια άλλα προβλήματα έχει η σχολή μας.