Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2015

ΗΡΘΕΣ ΠΑΛΙ ΤΡΕΛΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ

Τώρα που και η εξεταστική έχει κάνει τον κύκλο της και μπορούμε να την αποτιμήσουμε με κριτική ματιά, και αφού αφήσουμε βιβλία, σημειώσεις και επιτομές που ακριβοπληρώσαμε στην άκρη, θεωρούμε ότι ήταν όλα ρόδινα σ’ αυτή; 

Ας ξεκινήσουμε από την παραδοχή ότι με την εξεταστική καλούμαστε να αποδείξουμε αν κατέχουμε σε ικανοποιητικό βαθμό τις απαιτούμενες γνώσεις του εξαμήνου. Υπηρετούν πάντοτε όμως οι όροι με τους οποίους εξεταζόμαστε ακριβώς αυτόν το σκοπό; Στα αμφιθέατρα ακούστηκαν αρκετές γκρίνιες το περασμένο εξάμηνο. Αβίαστα θα πει κανείς ότι οι φοιτητές περιμένουν πάλι μ’ ένα πασάλειμμα να περάσουν το εξάμηνο επιρρίπτοντας ευθύνες στο καθηγητικό κατεστημένο για την όποια αποτυχία τους. 

Για μας δημιουργεί έντονους προβληματισμούς το γεγονός ότι σε μαθήματα όπως η Σύνθεση Ποινικού στην τωρινή εξεταστική κόπηκε πάνω κάτω το 80% των εξεταζομένων και το μόνο που εισπράξαμε από πλευράς καθηγητών ήταν καθ’ έδρας ειρωνικά σχολιάκια σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το πόσο παπαγάλοι και απαίδευτοι είναι οι φοιτητές που εν μέσω οικονομικής κρίσης δε σοβαρεύονται εν αντιθέσει με συναδέλφους τους στην Ευρώπη. 

Πάνω σ’ αυτό ας αναφερθούμε και σε μαθήματα όπως το Εμπράγματο γ’ εξαμήνου, όπου οι φοιτητές για να απαντήσουν στα ζητήματα έπρεπε να έχουν γνώση αντικειμένου 3ου έτους, δηλαδή του Ενοχικού. Αυτό έχει να κάνει με μια λανθασμένη διαμόρφωση του προγράμματος σπουδών μας .

Το νέο πρόγραμμα σπουδών που άλλαξε το 2009, έκρινε ότι στόχος δεν είναι και τόσο να βγαίνουμε ολοκληρωμένοι επιστήμονες αλλά καταρτισμένοι δικηγόροι και έτσι κατήργησε μαθήματα όπως η φιλοσοφία δικαίου που ως τότε ήταν υποχρεωτικό. Στη προσπάθεια εντατικοποίησης του προγράμματος (γιατί αν οι φοιτητές δεν είναι ρομποτάκια τότε δεν θα προκόψουν) αποφάσισαν να βάλουν τα αστικά σε μια μπερδεμένη σειρά δυσκολεύοντας την αφομοίωση (μέχρι και η εξωτερική αξιολόγηση της σχολής μας αναγκάστηκε να επισημάνει το ζήτημα των αστικών– οι οποίες αξιολογήσεις στοχεύουν σε σύντομα εντατικοποιημένα προγράμματα σπουδών για δημιουργία φθηνών εργαζομένων).

Μέσα σ’ αυτό το όμορφο λοιπόν κλίμα της εξεταστικής, έρχεται να προστεθεί και η αλαζονική συμπεριφορά των συναδέλφων μας-επιτηρητών, που μας κάνουν ενίοτε να νιώθουμε ότι γυρίσαμε πίσω στα θρανία (κυρία, μπορώ να πάω τουαλέτα;) είτε επειδή μας αλλάζουν συνεχώς και αναίτια θέσεις στα έδρανα 

Ανάλογα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας παρατηρούνταν μέχρι πρότινος στην εξέταση του Κληρονομικού.Η συλλογική διεκδίκηση του φοιτητικού συλλόγου με μαζικούς όρους είχε αποτελέσματα όπως φάνηκε στην τελευταία εξέταση του μαθήματος, όπου δόθηκε η δυνατότητα επιλογής θεμάτων σε ζητήματα κλιμακούμενης δυσκολίας τα οποία αποτελούσαν διεκδικήσεις των φοιτητών. 

Η αλλαγή του τρόπου εξέτασης του Κληρονομικού αποδεικνύει έμπρακτα ότι μόνο ο συλλογικός δρόμος μπορεί να δώσει απαντήσεις στα καθημερινά προβλήματα που ανοίγονται μπροστά μας. 

Καλούμε τους συμφοιτητές μας σε μαζική παρουσία στη Γενική Συνέλευση Τμήματος την Τετάρτη στις 10.00 πμ για να διεκδικήσουμε τα εξής αιτήματα:

  • Αξιοπρεπείς όρους εξέτασης
  • Τουλάχιστον 5 εβδομάδων εξεταστική και διαμόρφωση του προγράμματος της από τους φοιτητές
  • Κλιμακούμενης δυσκολίας θέματα σε όλα τα μαθήματα και επιλογή θεμάτων
  • Ενιαία εξέταση στη Σύνθεση Ποινικού (του ουσιαστικού και δικονομικού τμήματος). Για όσους φοιτητές που βρίσκονται σε μικρότερο έτος και δεν το γνωρίζουν, με την τωρινή εξέταση το μάθημα χωρίζεται σε ουσιαστικό και δικονομικό κομμάτι. Σε περίπτωση που στο ένα κομμάτι βαθμολογηθείς με 7 πχ και στο άλλο με 1 , κόβεσαι και στα δύο αντί να μετρηθεί ο μέσος όρος.
  • Όριο κοψιμάτων σε 50% και σε περίπτωση υπέρβασής του αίτημα επανεξέτασης του μαθήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου